Vergadering Initiatiefgroep Revitalisering Boermarke Borger

28 mei 2026

De Initiatiefgroep Revitalisering Boermarke Borger zet zich in om het voortbestaan van de Boermarke Borger te waarborgen. Tegenwoordig heeft de boermarke vooral een symbolische functie, maar wij achten het belangrijk deze traditie te behouden. Afgelopen voorjaar zijn wij gestart met het opsporen van gerechtigden (nazaten of rechthebbenden) van de oorspronkelijke waardeelhouders, op basis van de verdelingslijst uit 1954. Nu willen wij de volgende stap zetten.

Daarvoor houden wij een vergadering op woensdag 3 juni 2026 om 19.30 uur in MFA Het Hunzehuys in Borger. De gerechtigden hebben hiervoor een uitnodiging ontvangen of zij kunnen zich aanmelden op info@boermarkeborger.nl. Wij zullen dan de agenda toesturen.

Omdat het niet haalbaar is alle gerechtigden te laten deelnemen, verzoeken wij u om per bewaardeelde (de oorspronkelijke waardeelhouder) één vertegenwoordiger aan te wijzen, in overleg met uw familie en/of organisatie.